Kemennadenn en div yezh / Communiqué bilingue
War an ton bras e vez lidet 150 vloaz tier-gar Kemper ha Gwengamp ar miz-mañ. Tud Ai'ta ! a fell dezhe lâret o ger diwar-benn tout an trouzioù a zo graet tro-dro an dra-se ha degas da soñj n'eo ket bet degemeret ar brezhoneg en tier-gar c'hoazh, daoust d'ar goulennoù stank a zo bet. N'eus ket tu da lenn, da glevet na da gomz hor yezh neblec'h ebet eno : na war ar panelloù, nag er mekanikoù (hag a ginnig ober gant meur a yezh koulskoude) na gant an implijidi kennebeut all.
Chomet eo sac'het an SNCF en XIXvet kantved evit ar pezh a sell ouzh ar yezhoù minorel hag an dud a ra gante, ha dilañs bras-spontus he deus tapet da geñver ar pezh a vez graet er broioù tro-dro dimp, e-lec'h ma zo voaien da vezañ servijet e div pe deir yezh a-wechoù ! Goulenn groñs a ra Ai'ta ! gant an SNCF, RFF hag an dilennidi cheñch penn d'ar vazh prim-ha-prim ha talvoudekaat ar brezhoneg, a live gant ar galleg, en ti-gar liesvod a zo war sevel e Gwengamp, e Kemper koulz hag en holl dier-gar en Breizh.
Les 150 ans des gares de Quimper et de Guingamp sont fêtés en grandes pompes ce mois-ci. Le collectif Ai'ta ! tient à réagir à cette opération de communication pour rappeler qu'en dépit des demandes répétées, la langue bretonne est toujours ignorée dans ces lieux que l'on nous présente comme étant au service de la population : pas de signalétique ou d'annonces vocales bilingues, pas de possibilité de choisir le breton parmi les langues disponibles au niveau des distributeurs de titre, ni de valorisation des employés brittophones.
Force est de constater que la SNCF est restée bloquée au XIXème siècle quant à la prise en compte des langues minoritaires et de leurs locuteurs, et a plus d'un train de retard sur ses homologues des pays voisins qui proposent depuis longtemps un service bilingue voire trilingue à leurs usagers ! Le collectif Ai'ta ! demande expressément à la SNCF, à Réseau Ferré de France ainsi qu'aux élus de mettre sur les rails le chantier de la valorisation de la langue bretonne, et ce de façon globale, dans le futur pôle multimodal de Guingamp, à Quimper ainsi que dans les autres gares de Bretagne.